Příběh oceli

Cyklus tří přednášek/workshopů pro středoškoláky.

Pilotní ročník pro 1 třídu nebo seminární skupinu ze tří středních škol.

Termín dohodou: únor – květen 2026.

V případě vašeho zájmu přihlaste vaši školu ve svém účtu pedagoga (je potřeba se zaregistrovat).

O výběru tří škol rozhodne datum přihlášení.

 

Ocel je všude kolem nás – v budovách, autech, vlacích, mobilních telefonech i v chirurgických nástrojích. Je nepostradatelná pro moderní svět. Ale ví o tom dnešní středoškoláci?

Projekt Ocel do škol, který připravily Třinecké železárny ve spolupráci s VŠB – Technickou univerzitou Ostrava, přináší studentům unikátní příležitost nahlédnout do světa oceli – zábavně, interaktivně a v souvislostech, které je mohou inspirovat při volbě jejich budoucího povolání.

 

Nabízíme:

Tři hlavní tematické bloky, které lze pojmout buď jako sérii přednášek (každé téma zvlášť) nebo jako celodenní projektový den:

1. Příběh oceli: Můj všední den – proč je ocel klíčová pro náš svět a co vše ovlivňuje.

2. Příběh oceli: Návštěva továrny – jak se rodí ocel od rudy po kolejnici.

3. Příběh oceli: Ocel a budoucnost – jak se mění hutnictví směrem k zelené budoucnosti.

Každé téma spojuje teoretickou a praktickou část vedenou odborníky z VŠB-TUO, včetně videí z provozu, her, pokusů a zážitků z virtuální exkurze v Třineckých železárnách pomocí VR brýlí.

 

Lektoři

doc. Ing. Silvie Brožová, Ph.D. – Fakulta materiálově-technologická

doc. Ing. Petra Váňová, Ph.D. – Fakulta materiálově-technologická

Ing. Miroslav Rosmanit, Ph.D. – Fakulta stavební

 

Formát a organizace

Cílová skupina: studenti 2. – 3. ročníků SŠ

Délka jedné přednášky/workshopu: 2 vyučovací hodiny (90 minut).

 

Možnosti realizace:

  • Série tří samostatných setkání (např. 1× měsíčně).
  • Projektový den – všechny tři bloky v jednom dni.
  • Termíny realizace: únor – květen 2026.
  • Místo konání: ve vaší škole.

 

Projekt Ocel do škol vznikl z iniciativy Třineckých železáren s cílem přiblížit mladým lidem ocel – nejen jako materiál, ale jako ucelený příběh inovací, odpovědnosti a budoucnosti technických profesí.
V rámci tří interaktivních bloků studenti poznají, jak ocel ovlivňuje každodenní život, jak se vyrábí, jak se proměňuje díky moderním technologiím a jakou klíčovou roli hraje v udržitelné budoucnosti Evropy.

Projekt navazuje na úspěšný program Ocelový Fénix, zapadá do koncepce programů Zlepši si techniku, využívá obsah a vizuály z prostředí Třineckých železáren a klade důraz na zážitek, spolupráci a praktičnost.

           

Bližší informace se dozvíte po přihlášení
Přihlásit se
Souhlas s používáním cookies

Cookies jsou malé soubory, které se dočasně ukládají ve vašem počítači a pomáhají nám k lepší uživatelské zkušenosti na našich stránkách. Cookies používáme k personalizaci obsahu stránek a reklam, poskytování funkcí sociálních sítí a k analýze návštěvnosti. Informace o vašem používání našich stránek také sdílíme s našimi partnery v oblasti sociálních sítí, reklamy a analýzy, kteří je mohou kombinovat s dalšími informacemi, které jste jim poskytli nebo které shromáždili při vašem používání jejich služeb.

Ze zákona můžeme na vašem zařízení ukládat pouze soubory cookie, které jsou nezbytně nutné pro provoz těchto stránek. Pro všechny ostatní typy souborů cookie potřebujeme vaše svolení. Budeme vděční, když nám ho poskytnete a pomůžete nám tak naše stránky a služby zlepšovat. Svůj souhlas s používáním cookies na našem webu můžete samozřejmě kdykoliv změnit nebo odvolat.

Jednotlivé souhlasy
Nezbytné cookies

Nezbytné soubory cookie pomáhají učinit webové stránky použitelnými tím, že umožňují základní funkce, jako je navigace na stránce a přístup k zabezpečeným oblastem webové stránky. Bez těchto souborů cookie nemůže web správně fungovat.

Statistické cookies

Statistické cookies pomáhají provozovateli stránek pochopit, jak návštěvníci stránek stránku používají, aby mohl stránky optimalizovat a nabídnout jim lepší zkušenost. Veškerá data se sbírají anonymně a není možné je spojit s konkrétní osobou.

Marketingové cookies

Marketingové cookies shromažďují osobní údaje o uživateli z marketingového hlediska. Např. shromažďují informace za účelem přizpůsobení nabízené reklamy zájmům zákazníka, propojení se sociální sítí atd.