Netradiční možnosti investování aneb od tulipánů po bitcoiny
V této přednášce vám představíme netradiční možnosti investování jak v minulosti, tak v současnosti. Vysvětlíme si, zda…
Přednáška
Junior univerzita
Kde se bere elektřina
Naše moderní společnost je na elektřině totálně závislá. Bez elektrické energie si nedovedeme představit snad ani jeden…
Workshop
Junior univerzita
Soutěž Zlepši si techniku
Hledáme nadějné popularizátory vědy!

Zadání: Vysvětli publiku jakékoliv téma z přírodních věd a techniky …
Soutěž
Junior univerzita
City Nature Challenge
26. 4. v 16 – 19 hod, Ostrava

Expedice do „městské divočiny“ – Trojické údolí a Halda Ema

Expedice
Junior univerzita
Zvířata na finančních trzích
Víte, že se na finančních trzích vyskytuje malá zoologická zahrada? Vysvětlíme si, proč se býci a medvědi nemají rádi a…
Přednáška
Junior univerzita
Energetický hlavolam aneb jak z toho ven
Jaké jsou současné energetické potřeby společnosti? Máme se bát blackoutu? Je způsob našeho současného života…
Přednáška
Junior univerzita
Neviditelná energie I
Proč máme sílu každé ráno vstát a jak je pro živé organismy důležitá potrava? Jak můžeme využít energii ze slunce, vody…
Workshop
Junior univerzita
Historie využívání páry aneb 2000 let od aeolipily k parní turbíně
Byl James Watt opravdu prvním, kdo postavil parní stroj? Kdy se rozjel první vůz, který nebyl poháněný koňmi? Jak…
Přednáška
Junior univerzita
Neviditelná energie II
Jak nám ulehčí práci magnetická síla? Jaké vlastnosti mají uhlovodíky a kdy nám pomáhají, a v jakých případech mohou…
Workshop
Junior univerzita
Ropa – dar společnosti, nebo prokletí?
Je ropa darem, který nám usnadňuje život? Nebo je její používání spíše prokletím? Jak vlastně vznikla? Od kdy jí…
Přednáška
Junior univerzita
Peníze na prvním místě (?)
20. 5. v 16:00 – 17:30, VŠB-TUO

Z cyklu FACE TO FACE

Je pravda, že peníze jsou až na prvním…
Beseda
Junior univerzita
Vodík – výroba, doprava a využití
Vodík je nejrozšířenějším prvkem ve vesmíru a třetím nejrozšířenějším na Zemi. Co o něm ale víme? Ze všech stran…
Přednáška
Junior univerzita
Budoucnost udržitelného průmyslu
6. 6. v 16:00 – 17:30, VŠB-TUO

Debata z cyklu Face to Face

Pojem udržitelnost se dnes…
Beseda
Junior univerzita
Jsou obnovitelné zdroje energie skutečně čisté?
Energie přivádíme do domů, platíme za ně, nutně je potřebujeme k životu. Ale odkud se vlastně berou? Jak produkce…
Přednáška
Junior univerzita
Evropa – náš domov
12. 6. v 16:00 – 17:30, VŠB-TUO

V letošním roce si připomínáme 20. výročí našeho členství v Evropské unii.…
Beseda
Junior univerzita
Souhlas s používáním cookies

Cookies jsou malé soubory, které se dočasně ukládají ve vašem počítači a pomáhají nám k lepší uživatelské zkušenosti na našich stránkách. Cookies používáme k personalizaci obsahu stránek a reklam, poskytování funkcí sociálních sítí a k analýze návštěvnosti. Informace o vašem používání našich stránek také sdílíme s našimi partnery v oblasti sociálních sítí, reklamy a analýzy, kteří je mohou kombinovat s dalšími informacemi, které jste jim poskytli nebo které shromáždili při vašem používání jejich služeb.

Ze zákona můžeme na vašem zařízení ukládat pouze soubory cookie, které jsou nezbytně nutné pro provoz těchto stránek. Pro všechny ostatní typy souborů cookie potřebujeme vaše svolení. Budeme vděční, když nám ho poskytnete a pomůžete nám tak naše stránky a služby zlepšovat. Svůj souhlas s používáním cookies na našem webu můžete samozřejmě kdykoliv změnit nebo odvolat.

Jednotlivé souhlasy
Nezbytné cookies

Nezbytné soubory cookie pomáhají učinit webové stránky použitelnými tím, že umožňují základní funkce, jako je navigace na stránce a přístup k zabezpečeným oblastem webové stránky. Bez těchto souborů cookie nemůže web správně fungovat.

Statistické cookies

Statistické cookies pomáhají provozovateli stránek pochopit, jak návštěvníci stránek stránku používají, aby mohl stránky optimalizovat a nabídnout jim lepší zkušenost. Veškerá data se sbírají anonymně a není možné je spojit s konkrétní osobou.

Marketingové cookies

Marketingové cookies shromažďují osobní údaje o uživateli z marketingového hlediska. Např. shromažďují informace za účelem přizpůsobení nabízené reklamy zájmům zákazníka, propojení se sociální sítí atd.