CyberCamp

5. – 9. 8. v 9 – 14 hod na Fakultě elektrotechniky a informatiky

To jste o prázdninách ještě nezažili! Týden s esportem, multimédii, roboty a bezpečností v kyberprostoru.

Čeká vás nabitý program v laboratořích, při debatách v učebně, ale i venku.

 

Esport/gaming/sport. Jak nás ovlivňuje?

Beseda na kontroverzní téma: „Esport sportem“. Je slovo sport s „E“ vepředu jen špatný vtip? Co má vlastně společného esport se sportem? Otevřená diskuse o esportu, sportu a jeho vzájemné rivalite.

Co říká na esport naše tělo? Je to všechno v hlavě? Vážně se u toho nemusíme hýbat? To vše a mnohem víc!

Esport nabízí spoustu titulů, ve kterých se můžeme realizovat. Obdobně, jako u ostatních sportů, můžete hrát fotbal, dělat atletiku, plavat. MOBA (Multiplayer online battle arena) je jeden z nejhranějších žánrů v esportu. Rozebereme si tento žánr obecně a poté se zaměříme na hru DotA 2 (Defense of the Ancients).

Budu streamer, budu se živit hraním! Věta, kterou většina rodičů nechce slyšet. Odpověď na otázku, zde se lze esportem živit, je složitá. Interaktivní workshop, který je téměř pro každého. Hlavně pro ty, kdo chtějí znát odpovědi a pochopit esport.

 

Robotika

Základy robotiky, kybernetiky a řízení. Vyzkoušíme si konstrukci robotů a jejich naprogramování s využitím robotických stavebnic. Půjdeme i k pokročilejším úlohám, jako programování průmyslového robotického ramene a průmyslového mobilního robota. Podíváme se také na reálnou průmyslovou linku s roboty v plném provozu a vysvětlíme si, jak funguje.

 

Kyberbezpečnost

Základy kryptografie, historie šifer.  Jakou cestu urazilo zabezpečení informace od antických dob po současné moderní kryptografické systémy. Čekají nás praktické hrátky s šiframi, ukázky moderních šifrovacích aplikací a podíváme se také na systémy určené pro monitorování hrozeb v Internetu včetně vytváření vlastních testů a skenů. Podíváme se také na to, jak funguje dnešní zabezpečená komunikace na Internetu v podobě zabezpečených webových stránek a jiných služeb, vysvětlíme si pojmy jako klíč, šifra, kód, certifikát, hashovací funkce, digitální podpis a certifikační autorita.

 

Multimédia

Seznámení s technikou v opravdovém nahrávacím studiu. Vymyslíme téma (pokud už máte, přineste si téma s sebou), natočíme materiály pro podcast a následně je zpracujeme a sestříháme v laboratoři.

Cena: 1000,- 

Cena zahrnuje pitný režim, ale ne oběd. Vezměte svačinu s sebou!

Bližší informace se dozvíte po přihlášení
Přihlásit se
Souhlas s používáním cookies

Cookies jsou malé soubory, které se dočasně ukládají ve vašem počítači a pomáhají nám k lepší uživatelské zkušenosti na našich stránkách. Cookies používáme k personalizaci obsahu stránek a reklam, poskytování funkcí sociálních sítí a k analýze návštěvnosti. Informace o vašem používání našich stránek také sdílíme s našimi partnery v oblasti sociálních sítí, reklamy a analýzy, kteří je mohou kombinovat s dalšími informacemi, které jste jim poskytli nebo které shromáždili při vašem používání jejich služeb.

Ze zákona můžeme na vašem zařízení ukládat pouze soubory cookie, které jsou nezbytně nutné pro provoz těchto stránek. Pro všechny ostatní typy souborů cookie potřebujeme vaše svolení. Budeme vděční, když nám ho poskytnete a pomůžete nám tak naše stránky a služby zlepšovat. Svůj souhlas s používáním cookies na našem webu můžete samozřejmě kdykoliv změnit nebo odvolat.

Jednotlivé souhlasy
Nezbytné cookies

Nezbytné soubory cookie pomáhají učinit webové stránky použitelnými tím, že umožňují základní funkce, jako je navigace na stránce a přístup k zabezpečeným oblastem webové stránky. Bez těchto souborů cookie nemůže web správně fungovat.

Statistické cookies

Statistické cookies pomáhají provozovateli stránek pochopit, jak návštěvníci stránek stránku používají, aby mohl stránky optimalizovat a nabídnout jim lepší zkušenost. Veškerá data se sbírají anonymně a není možné je spojit s konkrétní osobou.

Marketingové cookies

Marketingové cookies shromažďují osobní údaje o uživateli z marketingového hlediska. Např. shromažďují informace za účelem přizpůsobení nabízené reklamy zájmům zákazníka, propojení se sociální sítí atd.