City Nature Challenge

26. 4. v 16 – 19 hod, Ostrava

Expedice do „městské divočiny“ – Trojické údolí a Halda Ema

Poznejte s námi Ostravu zase trochu jinak a zapojte se do soutěže v mapování biodiverzity našeho města.

Vedoucí expedice: Ing. Hana Švehláková, Ph.D.  Katedra environmentálního inženýrství HGF

Sraz: před Magistrátem města Ostravy, Prokešovo náměstí

Co s sebou: smartophone (nainstalujeme si aplikaci iNaturalist), případně další determinační aplikace (např. PlantNet atd.), tištěné atlasy druhů (nepovinné), terénní zápisník, psací potřeby, pevná obuv, pláštěnka, svačina.

Lupy pro pozorování máme k dispozici pro všechny účastníky.

 

Program:

  1. Přednáška o městské zeleni a městských divočinách na Magistrátu města Ostravy, odbor životního prostředí (v jednání), cca 45 minut, seznámení s aplikací „iNaturalist“.
  2. Vycházka Slezskou Ostravou směrem do Trojického údolí (údolí potoka Burňa) – cca 3 hodiny:
  • Charakteristické rysy postindustriální krajiny, zajímavosti termicky aktivního odvalu (přepálené horniny), hledání zkamenělin, teplomilná flóra.
  • Měření teploty a dalších parametrů kvality vody potoka Burňa protékajícího pod odvalem a vyvěrajícího v Trojickém údolí, určování nalezených rostlinných a živočišných druhů.
  • Procházka Trojickým údolím s určováním druhů zejména rostlin, seznámení s problémy městských divočin – invazní druhy, kontaminace, černé skládky vs. sledování vývoje vegetace, klidová zóna pro živočichy, zajímavá druhová skladba, postupné zpřírodňování průmyslového areálu, náhradní biotopy

 

City Nature Challenge 2024 – letos poprvé v Ostravě!

Monitoring biodiverzity ve vymezeném výseku Ostravy a okolí proběhne 26. 4. – 29. 4. 2024. 

Ukažme světu, jak krásnou přírodu máme v našem městě. Čím více se nás do soutěže zapojí, tím lépe.

Projekt City Nature Challenge chce lidem po celém světě ukázat, že i ve městech žije velké množství organismů, které lze objevovat a monitorovat s pomocí aplikace iNaturalist a zároveň vzbudit zájem veřejnosti o biologickou rozmanitost a ochranu přírody. Tato soutěž odstartovala v roce 2016 jako soupeření měst Los Angeles a San Francisca a k letošnímu roku se jí účastní již okolo 400 měst z různých zemí světa. V České republice jsou to Praha, České Budějovice, Brno a Uherské Hradiště, letos také Ostrava.

Hlavním koordinátorem projektu pro Ostravu je Ostravské muzeum.

Základní informace, návod na práci s aplikací iNaturalist a mapu pozorování najdete zde:

City Nature Challenge Ostrava

Bližší informace se dozvíte po přihlášení
Přihlásit se
Souhlas s používáním cookies

Cookies jsou malé soubory, které se dočasně ukládají ve vašem počítači a pomáhají nám k lepší uživatelské zkušenosti na našich stránkách. Cookies používáme k personalizaci obsahu stránek a reklam, poskytování funkcí sociálních sítí a k analýze návštěvnosti. Informace o vašem používání našich stránek také sdílíme s našimi partnery v oblasti sociálních sítí, reklamy a analýzy, kteří je mohou kombinovat s dalšími informacemi, které jste jim poskytli nebo které shromáždili při vašem používání jejich služeb.

Ze zákona můžeme na vašem zařízení ukládat pouze soubory cookie, které jsou nezbytně nutné pro provoz těchto stránek. Pro všechny ostatní typy souborů cookie potřebujeme vaše svolení. Budeme vděční, když nám ho poskytnete a pomůžete nám tak naše stránky a služby zlepšovat. Svůj souhlas s používáním cookies na našem webu můžete samozřejmě kdykoliv změnit nebo odvolat.

Jednotlivé souhlasy
Nezbytné cookies

Nezbytné soubory cookie pomáhají učinit webové stránky použitelnými tím, že umožňují základní funkce, jako je navigace na stránce a přístup k zabezpečeným oblastem webové stránky. Bez těchto souborů cookie nemůže web správně fungovat.

Statistické cookies

Statistické cookies pomáhají provozovateli stránek pochopit, jak návštěvníci stránek stránku používají, aby mohl stránky optimalizovat a nabídnout jim lepší zkušenost. Veškerá data se sbírají anonymně a není možné je spojit s konkrétní osobou.

Marketingové cookies

Marketingové cookies shromažďují osobní údaje o uživateli z marketingového hlediska. Např. shromažďují informace za účelem přizpůsobení nabízené reklamy zájmům zákazníka, propojení se sociální sítí atd.